In het komend jaar gaan we het bestaande kantoorgebouw verbouwen en er appartementen van maken met verschillende afmetingen. De begane grond blijft grotendeels gehandhaafd. Hier komen onder meer les- en activiteitenlokalen en kantoorruimte voor het COA en haar partners zoals Vluchtelingenwerk Nederland (VWN) en Gezondheidszorg Asielzoekers (GZA). 
Op het buitenterrein aan de achterzijde van het pand worden 7 woonunits geplaatst. Daar komen ook de wasmachines en de receptie/beveiliging. Op het buitenterrein komt een speelveldje en kleine speeltuin en de bestaande fietsenstalling wordt uitgebreid. Er blijft voldoende parkeergelegenheid voor medewerkers van deze locatie. 

Start werkzaamheden 
Vanaf maandag 8 Januari 2024 beginnen we met de voorbereidende werkzaamheden: het verwijderen van vloerbedekkingen, niet-dragende tussenwanden, systeemplafonds, buizen en leidingen. Het sloopafval wordt in grote bouwafvalcontainers aan de achterzijde van het pand afgevoerd. Naar verwachting zullen deze werkzaamheden 6 tot 8 weken duren. Voor deze werkzaamheden is geen vergunning nodig.   
 
Voor de verbouwing van het pand is een omgevingsvergunning nodig. Deze hebben we inmiddels aangevraagd en wordt momenteel getoetst door de gemeente. Na verlening van deze vergunning en behandeling van de eventuele bezwaren daarop, hopen we medio april te kunnen starten met de verbouwingswerkzaamheden. Het COA streeft ernaar om de locatie in het eerste kwartaal van 2025 in gebruik te kunnen nemen. 
 
Tijdens de gehele bouwperiode zal het bouwverkeer via de Claudius Prinsenlaan rijden om de omliggende wijk te ontlasten. Voorafgaand aan de werkzaamheden wordt een nul-opname gemaakt van het groen en de bestrating van de overgang tussen eigen terrein en de openbare weg zodat eventuele schade als gevolg van de werkzaamheden in oorspronkelijke staat hersteld kan worden.