Wat doen ICT'ers bij het COA?

Leuk, afwisselend en interessant werk

Heb jij je MBO afgerond en minstens 2 jaar werkervaring? Solliciteer dan voor de functie als medewerker servicedesk, netwerkbeheerder, applicatiebeheerder of systeembeheerder. Wij bieden leuk, afwisselend en interessant werk: het COA heeft een complex bedrijfsnetwerk, met veel verschillende locaties en gebruikers. Ook biedt het COA volop carrièrekansen en doorgroeimogelijkheden voor talentvolle mensen.

Team Work

Minstens zo belangrijk is de sfeer in het team. Je werkt bij de afdeling ICT in teams met tien tot dertig ervaren collega’s. Samen pak je de uitdagingen op. Ook als er een systeem vastloopt of er op stel en sprong een nieuw centrum moet worden aangesloten. De humor in het team, de onderlinge klik en de open manier van met elkaar omgaan bepalen de werksfeer. Jouw creatieve en kritische inbreng is meer dan welkom!

Is werken als ICT’er bij het COA iets voor jou?

Maak werk van jouw toekomst én die van een ander.

Een werkdag uit het leven van een ICT’er

Stel je voor... Je werkt als ICT’er bij het COA. Dan werk je nauw samen met de andere teams van de afdeling ICT. Als medewerker servicedesk ben je eerste aanspreekpunt voor storingen en problemen. De netwerkbeheerder zorgt dat de infrastructuur optimaal functioneert. De systeembeheerders hebben eigen specialisaties, zoals Linux, Citrix en Exchange. Benieuwd hoe jouw werkdag kan verlopen? Lees snel verder.

Flexibel

Je werkdag is flexibel, de tijd deel je zelf in. Wil je een uurtje later beginnen: geen probleem. Je werkplek is in Den Haag, maar als je wilt werk je meerdere dagen per week vanuit huis. De dag begint met het checken van de mailbox. Je kijkt of er incidenten zijn en gaat aan de slag. Vervolgens heb je een vergadering met collega’s voor een nieuw project. ‘s Middags trek je op met een nieuwe collega, om die de kneepjes van het vak te leren.

Samenwerken

Geen werkdag is hetzelfde. Soms verlopen de dagen relatief rustig. Je voert onderhoud uit of doet een systeemtest. Collega’s met problemen help je uit de brand. Soms valt er een systeem om of is er een andere calamiteit. Dan is het een kwestie van goed samenwerken en alle zeilen bijzetten. Want als het systeem plat ligt, raakt het primaire proces van de huisvesting van asielzoekers verstoord. Wat je doet is echt belangrijk. Daar ga je dus mee door tot de problemen zijn opgelost. 

Een nieuw centrum

Bijzonder aan het COA is dat de capaciteit van de opvang vaak wisselt. Regelmatig worden nieuwe centra geopend en dat gebeurt op heel korte termijn. Het kan dus zomaar gebeuren dat je ‘s middags te horen krijgt dat drie dagen later een nieuw centrum opent. Op dat moment zet je – natuurlijk weer samen met je team – alles in het werk om de ICT op orde te brengen. Je kent je taak en zet een extra tandje bij. Twee dagen later worden honderden asielzoekers probleemloos opgevangen in het nieuwe centrum. En dat is waar je het voor doet!

"Bij een nieuwe locatie zorgen we binnen een paar dagen voor alle ICT-voorzieningen. Dat is de kracht van het COA"

Dave, applicatiebeheerder Lees meer > 

 

 

Wij zijn een stelletje computernerds, maar moeten én willen met de gebruikers in gesprek om software te maken waar ze echt iets aan hebben

Niek, teamhoofd ICT Lees meer > 

Benieuwd naar andere functies?

Vacatures

Maak werk van jouw toekomst én die van een ander.

Bekijk alle ICT-vacatures